Schade tijdens (of voor) uw reis
Stel u heeft een reis geboekt , dan is het een teleurstelling wanneer uw de reis moet annuleren. En waar moet u aan denken als u schade heeft? Het is goed om te weten wat u moet doen bij diefstal, vermissing of verlies van uw bagage en/of geld tijdens uw reis.
Als er iets mis gaat tijdens uw reis dan kunt u 24/7 beroep doen op de Ansvar Alarmcentrale: +31 70 314 53 53 (uitgevoerd door de ANWB). Sla dit telefoonnummer op in uw telefoon en bewaar deze goed. Bel in ieder geval bij: ziekenhuisopname, ongeval of ziekte en/of noodgedwongen eerdere terugkeer
Reactietermijn schademelding
Wij nemen uw schademelding in behandeling en reageren zo snel mogelijk. De uiterste reactietermijn is 10 werkdagen.
Afschrijving
Spullen worden na verloop van tijd minder waard door gebruik of veroudering. Dit heet afschrijving. Kleding wordt bijvoorbeeld minder waard door het dragen ervan. Voor elektronische apparaten geldt weer een andere vorm van afschrijving. Hiervan komen namelijk geregeld nieuwe modellen of software op de markt. Daarom worden bijvoorbeeld telefoons, camera’s en laptops relatief snel minder waard.
We hanteren per artikel een afschrijvingspercentage
De afschrijvingspercentages staan in deze lijst. De afschrijvingspercentages zijn richtlijnen. Hoe u met uw spullen omgaat kan ook van invloed zijn. Wij actualiseren de afschrijvingslijst regelmatig. Bijvoorbeeld omdat producten vernieuwd worden. Bij het beoordelen van de schadeclaim geldt de afschrijvingslijst die op het moment van uw schade op onze website staat.
Turien & Co. werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.