Duurzaam schadeherstel

Repareren in plaats van vervangen, bij ons kan het gewoon

Als u onverhoopt schade heeft kan u natuurlijk kiezen voor een uitkering in geld, maar wist u dat de tafel vaak op een dusdanige manier gerepareerd kan worden waarbij de schade niet meer zichtbaar is. Herstellen is duurzamer dan vervangen, want het herstellen van een tafel zorgt natuurlijk voor minder productiekosten, vervoerskosten en afvoerkosten van de oude tafel. Daarnaast is ook niet altijd meer dezelfde tafel te bestellen óf heeft de tafel een bepaalde emotionele waarde waardoor u de tafel helemaal niet wilt vervangen. En kunt u bij schade vaak veel sneller geholpen worden. Het is algemeen bekend dat bij nieuwe bestellingen veelal lange levertijden van toepassing zijn.

Daarom zijn we voor het (duurzaam) herstellen van schade in plaats van het vervangen. We werken hiervoor met enkele gewaardeerde partijen samen die zich bewezen hebben op dit gebied. U bent als verzekerde bij hen in goede handen.

MainPlus

Heeft u schade, maar kent u geen hersteller die uw schade kan herstellen of geeft u de voorkeur aan herstel in natura, dan is MainPlus een goed optie. MainPlus organiseert en regisseert sinds 2011 duurzaam schadeherstel. Hiervoor hebben zij de beschikking over een landelijk netwerk van ruim 1.500 vakspecialisten. Of het nu gaat om het opsporen van een lekkage of het herstellen van een inbraakschade, MainPlus biedt altijd een duurzame oplossing. Zowel MainPlus als de met hen samenwerkende regionale herstellers werken volgens de richtlijnen van de stichting GroenGedaan!. Een bedrijf met het keurmerk GroenGedaan! repareert, herstelt en/of voert onderhoud uit op een milieuvriendelijke manier. Wat u daarvan merkt? Eigenlijk niets. Want het onderhoud of de reparatie duurt niet langer, is niet duurder en is van hoge kwaliteit. (tekst van website GroenGedaan, toestemming vragen?)

Na het melden van de schade bij uw tussenpersoon, neemt uw tussenpersoon contact met ons op en worden de mogelijkheden voor herstel besproken. Wanneer wordt gekozen voor MainPlus zullen wij de opdracht naar hen doorzetten en neemt een medewerker van MainPlus contact met u op om een afspraak in te plannen. Het door hen ingeschakelde bedrijf achterhaalt de oorzaak van de schade èn regelt het herstel van uw schade. Of een schadegeval nu groot of klein is, het is belangrijk om het bijbehorende ongemak zo snel mogelijk voor u weg te nemen. MainPlus Schadeherstel ontzorgt en helpt u daar graag bij. U hoeft bij een gedekt evenement op het eventuele eigen risico na, niets te betalen. Wij regelen de betaling namelijk direct met MainPlus. Wilt u meer weten? Kijk voor meer info op www.mainplus.com.


Nomot

Nomot is dè specialist in schadeherstel aan woonhuis en interieur. In opdracht van verzekeringsmaatschappijen, tussenpersonen, bedrijven en particulieren repareren zij nagenoeg alle voorkomende woonhuis- en inboedelschades.

Nomot werkt al jaren volgens de richtlijnen van stichting GroenGedaan! en sinds februari 2024 werkt Nomot ook via de richtlijnen van ISO 14001. Dit certificaat houdt in dat het bedrijf een milieubeleid heeft en milieubewust en duurzaam werkt. Om deze certificaten te behouden moet Nomot aan vele ‘duurzame regels’ voldoen: van afval scheiden tot het duurzame onderhoud van het eigen wagenpark en van energiezuinig werken tot het gebruik van zo veel mogelijk milieuvriendelijke materialen. Dit wordt ieder jaar door Dekra en Normec geaudit, waardoor de kwaliteit en duurzaamheid gewaarborgd blijft.

Nomot repareert en reinigt onder andere gestoffeerde en houten meubels, aanrechtbladen, sanitair, kozijnen en deuren, houten vloeren, vloerbedekking en kunst en antiek. Schade door butsen, krassen, vlekken door ‘ongelukjes’ of schroei- en kleine brandschaden kunnen door hen worden hersteld. Wist u dat het laten herstellen van een aanrechtblad ten opzichte van vervanging een besparing in CO2 oplevert die gelijk staat aan de productie van 1.022 plastic flesjes? Dit komt omdat bij reparatie veel minder materiaal, vervoer en afvalverwerking nodig is. Herstellen is dus mooier dan vervangen, omdat het – naast dat het sneller en minder gedoe is – beter voor de wereld is. (deze tekst komt van de website van Nomot, toestemming vragen voor gebruik?) Advies, reiniging of reparatie. Er is altijd een oplossing voor handen. Beschadigingen in en om het huis kunnen negen van de tien keer goed hersteld worden. Een paar foto’s of een video is vaak genoeg om u te kunnen adviseren.

Heeft u schade en wilt u weten of u gebruik kunt maken van de diensten van Nomot? Neemt u dan contact op met uw tussenpersoon. De gegevens van uw tussenpersoon vindt u rechtsboven op het polisblad . Uw tussenpersoon zal contact met ons opnemen waarna de herstelmogelijkheden zullen worden besproken en u door uw tussenpersoon wordt geïnformeerd. U hoeft, bij een gedekt evenement op het eventuele eigen risico na, niets te betalen. Wij regelen de betaling namelijk direct met Nomot. Mocht de schade onverhoopt niet kunnen worden hersteld, dan stelt Nomot de schade vast en kunnen onze schadebehandelaren op basis van deze informatie de schade verder behandelen. Wilt u meer weten over dit bedrijf, kijkt u dan op www.nomot.nl.


SmartPhort

Wanneer er schade is ontstaan aan uw mobiele telefoon, laptop of andere elektronische apparatuur kunt u voor herstel gebruik maken van de diensten van SmartPhort.

In overleg met u wordt het beschadigde apparaat door SmartPhort bij u opgehaald en ook weer netjes (thuis)bezorgd. Soms is een reparatie op locatie ook mogelijk. Bij binnenkomst wordt de toedracht van de schade en/of het defect beoordeeld, wordt bekeken of reparatie rendabel is (hierbij spelen de huidige nieuw- en dagwaarde een rol) en wordt een oplossing op maat geboden. Naast reparatie kan Smartphort u ook adviseren over het vervangen of upgraden van uw apparaat. Niet onbelangrijk: ze bieden hier ook duurzame oplossingen!

SmartPhort stelt hoge eisen aan hun schade-afhandelaars en reparateurs. Op dit moment behandelen zij zo’n 24.000 cases per jaar. SmartPhort heeft een gemiddelde klanttevredenheid van 9,2 en een gemiddelde doorlooptijd van 2,4 werkdagen..

Heeft u schade aan elektronische apparatuur en wilt u gebruik maken van de diensten van SmartPhort? Neemt u dan contact op met uw tussenpersoon. De gegevens van uw tussenpersoon vindt u rechtsboven op het polisblad. Uw tussenpersoon zal contact met ons opnemen waarna de herstelmogelijkheden zullen worden besproken en u door uw tussenpersoon wordt geïnformeerd. U hoeft, bij een gedekt evenement op het eventuele eigen risico na, niets te betalen. Wij regelen de schade namelijk direct met Smartphort. Mocht de schade onverhoopt niet kunnen worden hersteld, dan stelt Smartphort de schade vast en kunnen onze schadebehandelaren op basis van deze informatie de schade verder behandelen. Kijk voor meer informatie op www.smartphort.nl

Vind een assurantieadviseur

Turien & Co. werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.

Postcode
.

Er is iets mis gegaan bij het ophalen. Probeer het later nog eens.

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Addressline1}}
{{advisor.Addressline2}}
Afstand: {{advisor.DistanceKM}} kilometer
Partnerkantoor
Toon contactinformatie
{{advisor.Phone}}