Artikel 2/3 WEGAS XL Juridische Adviesdesk
In de complexe wereld van werkgeversverzekeringen speel jij een sleutelrol. Jouw expertise helpt werkgevers bij het navigeren door de veelheid aan risico’s en de juiste dekking te vinden.
Wist je dat de Juridische Adviesdesk van de WEGAS XL verzekering met de Juridische Adviesdesk hulp biedt aan werkgevers die geconfronteerd worden met schadeclaims als gevolg van werk gerelateerde ongevallen?
Hieronder een aantal voorbeelden van vragen waarmee een werkgever bij de Juridische Adviesdesk terecht kan:
- Welke procedures moeten worden gevolgd bij het melden van een ongeval aan de verzekeraar?
- Hoe ga ik om met de privacy van de betrokken werknemer in overeenstemming met de AVG?
- Welke stappen moet ik nemen als de werknemer een schadevergoeding eist?
- Hoe kan ik het beste reageren op vragen van andere werknemers over het ongeval?
- Hoe kan ik de bedrijfscultuur verbeteren om veiligheid en gezondheid op de werkplek te bevorderen?
- Wat zijn de beste praktijken voor het documenteren van veiligheidsprocedures en -protocollen?
- Hoe kan ik als werkgever aansprakelijkheid voorkomen of beperken na een bedrijfsongeval?
Deze vragen helpen de werkgever om een breder begrip te krijgen van de juridische aspecten die komen kijken bij een bedrijfsongeval. Het is raadzaam om deze vragen te bespreken met de juridische Adviesdesk om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op alle eventualiteiten.
Meldt een verzekerde zich bij jou met een bedrijfsongeval? Wijs hem op de Juridische Adviesdesk van de WEGAS XL verzekering!
Zelf een juridische vraag?
Ook als intermediair kunt gebruik maken van de Juridische Adviesdesk van DAS. Stel je vraag via telefoonnummer 088 3 279 824 of via e-mail: turien-adviesdesk@das.nl.
Turien & Co. werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.