Vanaf 1 juli Directe Schadeafhandeling
Vanaf 1 juli 2021 starten verzekeraars met de Directe Schadeafhandeling. Vanaf die datum heeft uw relatie namelijk de keuze om de schade door de eigen verzekeraar af te laten handelen of door de verzekeraar van de tegenpartij. Bij schade aan de eigen auto door andermans toedoen, moet uw relatie die niet allrisk verzekerd is en geen verhaalsrechtsbijstand heeft, tot voorheen zelf naar de verzekeraar van de aansprakelijke partij. De Directe Schadeafhandeling brengt daar vanaf 1 juli 2021 verandering in. Deze geeft uw relatie de mogelijkheid om de schade door de eigen verzekeraar af te laten handelen. Turien & Co. en Ansvar werken vanaf 1 juli ook conform deze werkwijze.
Hoe werkt de Directe Schadeafhandeling?
In het geval dat er een ongeval heeft plaatsgevonden, meldt iedere partij de schade bij zijn eigen verzekeraar. De verzekeraar onderzoekt dan wie er aansprakelijk is. Als een verzekerde niet Allrisk verzekerd is, neemt de verzekeraar de schade in behandeling als de andere partij mede of volledig aansprakelijk is voor het ongeval. In die gevallen wordt de schade met de eigen verzekerde afgehandeld. Dat betekent dat eventuele discussies over de aansprakelijkheid ook plaatsvinden met de eigen verzekeraar. De verzekerde houdt wel de keuze om naar de verzekeraar van de aansprakelijke partij te stappen.
Voordelen Directe Schadeafhandeling
De verandering naar de Directe Schadeafhandeling heeft voor u en uw relaties dan ook veel voordelen:
- Schade wordt door eigen verzekeraar/adviseur sneller afgehandeld;
- U of uw relatie klopt gewoon aan bij de eigen verzekeraar/adviseur en meldt de schade;
- Schade wordt eenvoudiger afgehandeld;
- De mogelijkheid blijft om de verzekeraar van de aansprakelijke partij aan te spreken;
- U of uw relatie hoeft niet meer zelf in gesprek te gaan met de aansprakelijke partij;
- Verzekeraars en adviseurs hebben nauwer contact met hun eigen klant. Zij kunnen daardoor werken aan een hogere klanttevredenheid en een sneller afhandelingsproces;
- Verzekeraars en adviseurs kunnen de klant laten profiteren van dienstverlening die er al is voor eigen allrisk verzekerden. Zo kunnen klanten hun voertuig via het netwerk van de verzekeraar laten herstellen, zodat ze verzekerd zijn van kwaliteit;
Meer informatie
Kijk voor meer informatie over wanneer Directe Schadeafhandeling wel of niet van toepassing is op onze website. Ook is hier een uitgebreide FAQ terug te vinden. Heeft u nog meer vragen dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze schadeafdeling via 072 5 181 150. Wij helpen u graag!
Turien & Co. werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.